امام مهدي (عج): هر کس در اجراي اوامر خداوند کوشا باشد، خدا نيز وي را در دستيابي به حاجتش ياري مي کند.
 
جمعه 10 فروردین 1403
 
 
Friday, March 29, 2024
19 رمضان 1445
 

نخستین دانشنامه مجازی فقه و اصول شیعی افتتاح می‌شود

آغاز ثبت نام شانزدهمین المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث

کنفرانس خلع سلاح و عدم اشاعه: امنيت جهاني بدون سلاح هاي کشتار جمعي

هم انديشي جوان ياوران

جشنواره بين المللي فارابي ويژه تحقيقات علوم انساني و اسلامي



نظر شما درباره ي محنوي سايت چيست ؟
عالي
خوب
متوسط
ضعيف






مقالات



هراس عربستان سعودی از تشکیل مثلث شیعی

شیخ زاید همچنین گفت: سعودی‌ها احتمال می‌دهند که زرداری گرایش شیعی داشته باشد و در راستای تقویت روابط خود با ایران و در نتیجه تشکیل مثلث شیعی تلاش کند.خاطرنشان می‌شود تلگراف‌های دیپلماسی که پایگاه ویکی لیس مورد بررسی قرار داده، نشان می‌دهد که ملک عبد الله بن عبد العزیز به زرداری اعتماد ندارد و ترجیح می‌دهد که پاکستان رهبر دیگری داشته باشد
کد : 440 تاریخ : 4:54 - 29 آذر 1389 تعداد بازدید : 18851

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از حوزه نیوز ، هیلاری کلینتون  وزیر امور خارجه آمریکا، در یک تلگراف سری، اعلام کرد که عربستان  سعودی از پدید آمدن مثلث شیعی متشکل  از ایران، پاکستان،) که ریاست جمهوری آن را آصف علی زرداری شیعی مذهب بر عهده دارد( و عراق تحت حکومت دولت نوری المالکی، هراس دارد.

روزنامه عراقی "المراقب" در همین رابطه با اشاره به اطلاعات منتشر شده توسط پایگاه ویکی لیکس نوشت:کلینتون در این تلگراف که عبارت است از گزارش دیدار وی با مسؤولان امارات در آوریل 2009، یادآور شد که شیخ عبد الله بن زاید وزیر امور خارجه امارات متحده عربی، به وی اطلاع داده که سعودی‌ها حتی یک روز از بابت حزب "مردم" پاکستان که ریاست آن را زرداری بر عهده دارد، آسوده‌خاطر نبوده‌اند.

شیخ زاید همچنین گفت: سعودی‌ها احتمال می‌دهند که زرداری گرایش شیعی داشته باشد و در راستای تقویت روابط خود با ایران و در نتیجه تشکیل مثلث شیعی تلاش کند.

خاطرنشان  می‌شود تلگراف‌های دیپلماسی که پایگاه ویکی لیس مورد بررسی قرار داده، نشان می‌دهد که ملک عبد الله بن عبد العزیز به زرداری اعتماد ندارد  و ترجیح می‌دهد که پاکستان  رهبر دیگری داشته باشد.

ملک عبدالله در دیدار با جیمز جونز، مشاور  امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا در ژانویه 2009، زرداری را سر فاسدی توصیف  کرد که اثر آن به تمام بدن سرایت خواهد کرد.

در تلگراف دیگری به عنوان خلاصه‌ای از گزارش  این دیدار، آمریکایی‌ها نگرش ملک  عبد الله و سعودی‌ها به اوضاع  پاکستان را این گونه ارزیابی کرده‌اند: به نظر می‌رسد که آن‌ها به دنبال رهبر دیگری هستند، یعنی حاکم و رهبری نیرومند و قاطع که نسبت به وی شناخت داشته باشند  و بتوانند به او اعتماد کنند.

بر اساس تلگراف‌ها، سعودی‌ها خواهان آن هستند  که ارتش پاکستان همچنان در رأس قدرت باقی بماند. مطابق یکی از تلگراف‌ها،  وزیر کشور عربستان، امیر محمد بن نایف،  ارتش پاکستان را این گونه توصیف  کرده است: اسب بَرنده عربستان در پاکستان.

سفیر پاکستان  در ریاض، به تردید سعودی‌ها در خصوص گرایش‌های  مذهبی زرداری و نزدیکی وی به ایران  اشاره کرد و گفت: سعودی‌ها به رئیس جمهور زرداری اعتماد ندارند، زیرا او رابطه نزدیکی با ایران دارد.

زرداری پیش  از این هنگامی که دوره ریاست جمهوری‌اش را با سفر به چین و اروپا و آمریکا آغاز کرد، با اشاره آشکاری به دوری‌اش از عربستان، سعودی‌ها را خشمگین کرده بود. عربستان سعودی نیز در مقابل، با در پیش گرفتن سیاست تأمل تا روشن شدن امور، کمک‌های نفتی خود به پاکستان را قطع کرد و مساعدات مالی‌اش را کاهش داد.


شیعه ,پاکستان,سعودی,ویکی لیکس,عراق,ایران
پیوند مطلب


ارسال نظر

نام
ایمیل
سایت/وبلاگ
* نظر
 

   


Remik International Institute - Copyright©2009 All Rights Reserved

تمام حقوق محفوظ بوده و استفاده از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است
 اجراء :
ارمغان داده پرداز